
Опште је познато да наше одевање шаље одређену поруку својој околини. Од када је човек почео да обраћа пажњу на начин одевања, а цивилизација напредовала, одећа појединца постала је његов статусни симбол у друштву. Први утисак који појединац оставља на саговорника поред вербалног обраћања се свакако састоји од изгледа и избора одевних предмета. У својој студији „Одевена животиња. Антропологија моде“ , антрополог Јовица Стојановић у десетак поглавља стручно и опсежно говори о психо – социјалној семантици тела , антропологији моде, значењу одеће у Библији, значењу одеће у народној епској поезији, симболици делова тела, козметици, накиту, ефектима моде. Стара изрека „да одело не чини човека“ пољуљана је тиме да одевање сачињава културни образац људи, поготово у данашње време, када се сопствена презентација заснива на целокупној појави, особеном „look“ – у, и многобројним „self“–ијима и лајковима фотографија на друштвеним мрежама.
Библиотекар: Драгана Исаиловић