Изборник Затворити

ОДЕВЕНА ЖИВОТИЊА Антропологија моде – Copy

no title has been provided for this book
Представница племићког двора,  или краљевска дворска дама,  обучена је у дугу скупоцену  хаљину испод које има корсет исплетен од челичних жица, а чија је функција да коригује њен струк (учини га тањим) и истакне њене груди подижући их; корсет истиче крхост, али је неудобан чак и за седење. Неугодно обучена дама на начин о коме је реч, мора се признати, мање води рачуна о удобности одеће јер овде одећа има сасвим другачији циљ но да…

Опште је познато да наше одевање шаље одређену поруку својој околини. Од када је човек почео да обраћа пажњу на начин одевања, а цивилизација напредовала,  одећа појединца постала је његов статусни симбол у друштву. Први утисак који појединац оставља на саговорника поред вербалног обраћања се свакако састоји  од изгледа и избора одевних предмета. У својој студији „Одевена животиња.  Антропологија моде“ , антрополог Јовица Стојановић у десетак поглавља стручно и опсежно говори о психо – социјалној семантици тела , антропологији моде, значењу одеће у Библији, значењу одеће у народној епској поезији, симболици делова тела, козметици, накиту, ефектима моде. Стара изрека „да одело не чини човека“ пољуљана је тиме да одевање сачињава културни образац људи, поготово у данашње време, када се сопствена презентација заснива на целокупној појави, особеном „look“ – у, и многобројним „self“–ијима и лајковима фотографија на друштвеним мрежама.

Библиотекар: Драгана Исаиловић