
Ознаке: аниматор, глумац, глумачка техника, луткарство, марионетско позориште, позоришна глума - техника, уметност анимације
аутора: Маријана Петровић
жанр: биографије
издаваче: 2020, Чигоја штампа
Оно што је Сергеј Обрасцов умео да постигне само руком и обичном марамицом - због чега је публика остајала без даха, јесте необјашњива магија, фатаморгана која плени, осваја и нестаје остајући у сећању посматрача заувек. У поглављу књиге Маријане Петровић „О глумцу с лутком“ где други говоре о њему, њихови наративи само доказују чудесност и умешност овог врхунског уметника. Уводећи на „лутка –сцени“ систем Станиславског, Обрасцов се залаже за рад глумца аниматора на самом себи.…
Када глумац узме лутку у руку, рука у односу с материјалом већ почиње да ствара, истражујући „прониче кроз влакна, провјерава отпор, упознаје динамику, испипава дно компонираног комада. Ум доноси закључке.“ Руке су најпокретнији и најслободнији део људског тела повезан са осећањима. „Ритам дисања и откуцаја срца у грудима (у сфери осећања) непосредно се сливају у руке, чинећи их изразом најтананијих расположења и осећања што омогућава префињеност анимације. У основи свега је „ритам покрета јест оно што лутки даје сценски живот“ (цитати назначени у тексту књиге).