
01 окт КЊИЖЕВНО ДЕЛО РАДА ДРАИНЦА – НОВО ЧИТАЊЕ

Ознаке: Париз, поетика, Раде Драинац, Сергеј Јесењин, Топлица
Žanr: књижевна критика
Зборник радова са нучног скупа „Књижевно дело Рада Драинца - ново читање“ (2020) објавио је огранак САНУ у Нишу у сарадњи са Нардном библиотеком „Раде Драинац“ Прокупље и Филозофским Факултетом у Нишу. У зборнику који се састоји од 14 огледа у којима се аутори из Србије, Бугарске, Македоније и Републике Српске баве феноменом Драинац детаљно, сагледавши све аспекте књижевног стваралаштва Рада Драинца, његов живот, личност и поетику у оквиру наше и светске књижевности. Ови радови дају сасвим нов поглед на дело рада Драинца, што представља врло значајан допринос изучавању његовог опуса. У зборнику се налази више радова о поезији Драинца, прози, полемикама, еротичности, љубавној поезији, завичају, и о особеном Драинчевом сагледавању реалности кроз фантастичне форме. Обрађени су Драинчеви путописи, критике, чланци о позиришту и чланци објављени у разним новинама. Зборник „Књижевно дело Рада Драинца - ново читање“ уистину представља „ново читање“ Драинца, систематско и свеобухватно успевајући да прикаже песников опус у правом светлу и поетској снази.
Париз је у путописима Рада Драинца, које је објављивао у листу Правда, од друге половине 1933. па све до 1935. године, заузимао посебно мјесто, као што је заузимао и посебно мјесто у његовом срцу. Драинац се први пут сусрео са Паризом почетком 1919. године, када је провео у њему два-три мјесеца…
У једној од тих раних путописних репортажа, Драинац нас упознаје како је у једној влажној априлској ноћи 1933. године са друштвом одабраних пјесника, међу којима су били Мернинг, Руђеро Возари, Иван Гол, Тристан Цара, Шарл Волф и Вера Иделсон, а у пратњи чувеног париског Цицерона Бубула, обилазио „фамозне, апашке квартове Париза“.