
19 окт ПУТ ФРИЛЕНСЕРА

Ознаке: бизнис план, веб - дизајн, наплата, фриленс маркетинг, фриленсери
Autor: Роберт Влах
Žanr: фриленс пословање
Ко је заправо фриленсер и чиме се бави? Најједноставније,то би био стручни пословни човек, слободан у свом опредељењу чиме би се бавио на Интернет тржишту и виртуелном небу савременог света. За свој рад користи рачунар, поседује одговарајући програм и стабилну интернет везу. Његов послодавац може да се налази на било ком крају света, нема ограничено радно време, нити локацију деловања. Фриленсер се може бавити најразличитим пословима: ИТ стручњак, подучавање страних језика, веб-дизајн, вођење друштвених мрежа, дигитални маркетинг, креирање писаног садржаја за разне сврхе, превођење. Аутор ове студије „Пут фриленсера – Свеобухватни водич за фриленс пословање“, Роберт Влах, истиче да је ради веће професионалности и задобијања већег профита најзначајније да појединац развије своју личност, стручност и пословне вештине. Развојни пут појединца у овом послу разликује се од пословања компаније, тако да фриленсер треба да настоји да развије сопствену структуру пословања. Роберт Влах објашњава како се пословање може научити и колико је репутација важна у овим пословима. Користећи разноврсне изворе, многобројне анкете, податке са тржишта, искуства и савете професионалаца из различитих области, Влах пружа читаоцу низ практичних и корисних савета који ће умногоме помоћи и почетницима и онима који су већ дубоко у том послу. Аутор саветује како да фриленсер развије своју продуктивност, како да одреди своје цене, како да обави пословне преговоре, обезбеди наплату, унапреди маркетинг и успешно ради у тиму. Најважнија ствар је добити позитивну оцену од клијента и тако пуно лакше доћи до следећег посла. Уз стално усавршавање и свакодневни рад, треба бити упоран и истрајан и пронаћи прави посао а са њим квалитетан и успешан живот.
ЗАШТО УГЛЕД НИЈЕ ИСТО ШТО И ЛИЧНИ БРЕНД ИЛИ ЗАШТО ЈЕ ВАЖНО ИМАТИ БАКУ
Углед је појава која постоји колико и људски род. И наши далеки преци су говорили о томе ко је окретан ловац, ко најбољи трагач, ко се лако наљути, ко је лажов, лопов или лењ. Тај принцип оцењивања појединаца од саплеменика није се суштински променио хиљадама година. Још нам је важно да знамо ко је у нечему најбољи, ко је користан или опасан.
Дакле, лична репутација тешко да је модерна појава. Она нема никакве везе с маркетингом или личним брендирањем. Обликује се полако и искључиво тако што други причају о томе да нешто добро радите и да је задовољство радити с вама.