
08 сеп ОСНАЖИВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО НОСИОЦА ПРОМЕНА Неформализован приступ наставничком лидерству

Žanr: образовање
Izdavači: 2019, Центар за образовне политике
Књига „Оснаживање наставника као носилаца промена : неформализован приступ наставничком лидерству“, представља драгоцен избор идеја и пројеката за унапређивање наставе и учења у школама, као и развијања лидерског потенцијала наставника битног за развијање образовања. Већ је издата једна књига о лидерству, а ова је састављена на основу прича наставника, примера из непосредне наставе у учионици, али и изласка из учионице у циљу унапређивања рада, развијања хуманости према свим сарадницима, колегама и ученицима, њиховим родитељима. Уредник ове књиге, Дејвид Фрост истиче значај професионалног рада, поседовања знања у струци, аутономног деловања, и вишеструке сарадње. Фрост инсистира на колегијалности, и на међусобном подржавању у раду између колега и колегиница. Да би спровели своје идеје потребно је време, аутономност, подршка колега, чега нема увек. Фрост истиче да је све то изводљиво реализовати само да постоје прави услови, који већ постоје у неким школама. Сматра да су наставници ти који уводе образовне промене, но битно је спровести потребно умрежавање не само на свом поднебљу, већ и шире.
Кључни проблем односи се на то како се ученици носе с неуспехом или са грешкама у свом учењу. Мери Кеј Рики описује како таква стања ума могу да утичу на реакције ученика поводом грешака током учења:
Када ученици имају много погрешака или неуспеха, то сматрају знаком своје слабости и некомпетентности, што, у ствари, води ка новим неуспесима. Они почињу да избегавају све што делује имало тешко да не би доживели неуспех.