Изборник Затворити

ОДЕВЕНА ЖИВОТИЊА Антропологија моде – Copy

no title has been provided for this book
Опште је познато да наше одевање шаље одређену поруку својој околини. Од када је човек почео да обраћа пажњу на начин одевања, а цивилизација напредовала,   одећа појединца постала је његов статусни симбол у друштву. Први утисак који појединац оставља на саговорника поред вербалног обраћања се свакако састоји  од изгледа и избора одевних предмета. У својој студији „Одевена животиња. Антропологија моде“ ,  антрополог Јовица Стојановић у десетак поглавља стручно и опсежно говори о психо – социјалној…

Представница племићког двора,  или краљевска дворска дама,  обучена је у дугу скупоцену  хаљину испод које има корсет исплетен од челичних жица, а чија је функција да коригује њен струк (учини га тањим) и истакне њене груди подижући их; корсет истиче крхост, али је неудобан чак и за седење. Неугодно обучена дама на начин о коме је реч, мора се признати, мање води рачуна о удобности одеће јер овде одећа има сасвим другачији циљ но да је пријатна; намењена је гледању и, независно што укрућена жена пре сећа на пуњеног фазана, она је ту да покаже свој престиж у високом друштву, материјалну моћ свог мужа или оца,  иако , истовремено , показује и своју подложност, дефаворизованост себе као личности, до обезличења, пристаје на ту улогу јер се ради о игрању роле „ нерада“ где се људски тоталитет приказује кроз модус“ инертности“ и „доконости“ и уживљавање у улогу „манекена материјалног образовања.“