Изборник Затворити

Уметничка књига – савршени објекат

Предавање и радионица

Да бисте се пријавили на радионицу пошаљите 20 фотографија које сте направили мобилним телефоном. Избор фотографија нека буде на вама, али пробајте да их склопите да ипак буду део једне целине. Какве? Одлучите сами.
Фотографије и пријаву за радионицу пошаљите мејлом на radionicakrusevac@gmail.com до четвртка 18. јуна до 13 часова. Број места на радионици је ограничен! Видимо се!

Петак, 19. јун, 13h, Народна библиотека Крушевац

У петак, 19. јуна 2020. године, са почетком у 13h у просторијама Народне библиотеке Крушевац, биће одржано излагање Анице Туцаков, историчара уметности,  на коме ће бити представљен историјски преглед најзначајнијих појава у области уметничке књиге, као специфичног уметничког објекта. Уметничка књига као савршени предмет који обједињује писану реч и ликовност, јединствена капсула сукцесивног поретка, представља идеални уметнички објекат који повезује два стваралачка израза, али и две институције – излагачке просторе и библиотеке.

Излагање ће бити посвећено различитим уметничким струјама које су утицале на појаву уметничке књиге током 70-их и 80-их година 20. века у свету, као јединственог авангардног и експерименталног уметничког медија, али и основним карактеристикама ове стваралачке форме која је обележила све велике покрете током протеклог века.

Након овог уводног излагања, Мане Радмановић, графички дизајнер и уметник, одржаће радионицу посвећену фотокњизи. Кроз разговор, примере и једнодневну радионицу бавићемо се сегментом уметничке књиге – фото књигом. Фото књига је идеалан пример где визуелни наратив, фотографија, ствара исти или сличан доживљај као у уметничком простору. Ограничен форматом, штампом, папиром, корицом бива медиј који је сасвим довољан и коме се увек враћамо баш као и добром роману.

Аница Туцаков, историчар уметности. Дипломирала је на Филозофском факултету у Београду, на Одељењу за историју уметности 1996. Магистрирала је на истом факултету, на катедри за историју модерне уметности 2000. године, а 2002. године магистрирала је на програм Висуал Артс Администратион на Неw Yорк Университy, САД. Професионално искуство укључује рад у музејима савремене уметности, у Министарству културе и информисања Републике Србије и у оквиру организације “Анонyмоус саид” чији је суоснивач и програмски директор. Аутор је и организатор многобројних изложбених и истраживачких пројеката.

Мане Радмановић  (рођен 1976. године у Београду) је визуелни уметник и графички дизајнер. Школовао се на Вишој школи ликовних и примењених уметности и на Факултету примењених уметности у Београду.

Графичким дизајном се професионално бави већ дуги низ година радећи на различитим пројектима, али највише у пољу независне културне сцене и са установама културе. Године 2018. добија специјално признање Грифон за континуирани ауторски допринос у графичком дизајну у области независне културе и савремене уметности. Његова интересовања су оријентисана ка визуелним уметностима и експерименталном приступу у графичком дизајну, као и према едукацији кроз радионице и ангажман на Факултету за медије и комуникације (смер Дигиталне уметности) у Београду. Поред графичког дизајна активно се бави и фотографијом и члан је фотографског колектива Белграде Раw са којим већ годинама креира и држи фотографске радионице по Србији, региону и иностранству. Обајвио је две књиге “Studio Pure presents 5” и “I don’t like hanging around with graphic designers. They are self obsessed and boring.” До сада је излагао на више самосталних и групних изложби. Живи и ради у Београду.